Visitekaartjes: een must of achterhaald?

In deze moderne digitale tijd lopen ondernemers tegen vragen aan betreft reclame en marketing: Zijn visitekaartjes en flyers achterhaald?

Zeker niet: Persoonlijk contact blijft ten alle tijde belangrijk en online en offline communicatie versterkt elkaar! Met een professioneel ontwerp en drukwerk van goede kwaliteit maak je het onderscheid.

5 tips voor jou perfecte visitekaartje:

 

1. De bedrijfsnaam herkenbaar en goed leesbaar
De 1e tip is eigenlijk een dubbele, want hij geldt niet alleen voor je visitekaartje. Zorg dat je een professioneel logo hebt. Een goed logo zorgt voor de juiste uitstraling. Als je bedrijfsnaam verwerkt is in je logo, kun je er voor kiezen je logo groot op het visitekaartje te zetten. Bij een erg creatief ogend bedrijfslogo is het goed je bedrijfsnaam ook in een “gewoon lettertype” boven je bedrijfsgegevens te zetten. Zo voorkom je irritatie bij een klant die moeite heeft met het lezen van het logo.

2. Duidelijk vermelding van gegevens
Een visitekaartje is bedoeld om duidelijk te maken wie je bent, , hoe het bedrijf heet  en op welke manieren dat je bedrijf en jij te bereiken zijn. Als je deze informatie geeft, ben je volledig. Een opsomming van waar je bedrijf allemaal garant voor staat hoort niet op een visitekaartje thuis, maar in een folder of op een website

3. Houd het simpel
Less = More  Wees niet te bang om voldoende witruimte te gebruiken. Een rommelig geheel zal in veel gevallen een averechts effect hebben, al verschilt het natuurlijk in welke branche je werkzaam bent. Iemand met een kinderopvang is meer gebaat bij een speels design dan een notaris.

4. Vergeet de achterkant niet
Een visitekaartje heeft twee kanten. Op de voorkant staan alle contactgegevens, maar het is zonde als je de achterkant niet gebruikt en bij  de meeste drukkers valt het eindbedrag niet of niet veel hoger uit. Houd er wel rekening mee dat de achterkant per definitie niet de plaats is om alle informatie die niet meer op de voorkant paste dan maar hier weg te zetten. Plaats een sterke slogan, krachtige afbeelding of foto.

5. Kies voor kwaliteit
Online zijn voldoende mogelijkheden om zelf aan de slag te gaan met het ontwerpen van een visitekaartje. Hoewel een eigen ontwerp uiteraard vaak het goedkoopst zal uitpakken, is dit niet per definitie de beste optie voor je bedrijf.

Als  ondernemer wil je bij je potentiële klanten kaartje immers opvallen tussen andere aanbieders. Een ervaren ontwerper heeft beter zicht op hoe je bedrijfsnaam/logo het beste wordt benadrukt zonder dat het een rommelig geheel wordt.